Eksamens opgaver

Mit største projekt designet på min PPD og strikket på Brother 940. Strikket i Grønhøj garn – ren uld.

Eksamens opgave i maskinstrik 1999

Eksamens opgave i maskinstrik 1999

Ryggen har jeg desværre ikke noget billede af, den er et stort blomsterbillede, taget og modificeret fra et broderimønster.
Trøjen er for længst smidt væk, da jeg strikkede mine daværende initialer ind (venstre hjørne front), og jeg siden har skiftet navn!

Todelt sæt, strikket i Tweed uld/acryl. Trøjen er taljeret, med let skød.

Eksamens opgave i maskinstrik 1999

Eksamens opgave i maskinstrik 1999

Trøje i bedste Kaffe Fassett stil.
Den er sammensat af diverse lapper, som jeg fik lavet gennem årene på skolen. Der er hæklede stykker, tunesisk hælkede(Hakkede) stykker, blandet med strik.
Det var en sjov opgave som gav en del “Aha” oplevelser, især med henblik på hvilke garntyper der egner sig til hvad, strikkeretninger i forhold til strækket i trøjen og mange andre ting!

Sjalet er strikket i uld/akryl yderst og i et blødt mohair/boucle på indersiden.
Det voldte mig en del kvaler, da de to ikke havde samme elastisitet – uanset hvilken spænding jeg strikkede på!
Stribede kantebånd, gav det ellers ensfarvede sjal lidt liv

2 kommentarer til Eksamens opgaver

  1. Ilse Mogensen skriver:

    Hvor er den skøn.

  2. Ilse Mogensen skriver:

    Jeg havde kun øjne for trøjen, men sjalet er sandelig også fint :-).