Kærestevante efter strømpeopskrift.

Det er nu skoven er særlig smuk, og det er skønt at være derude – især med kæresten i hånden 😉 Men når man nu fryser om hænderne??? Kærestevanten er en gammel – og genial løsning – på det problem!

Kærestevanter
Kærestevanter

Start med at strikke rib over 72 masker – 60 rk, og tag derefter maskerne af på en pind. Strikket et stk mage til. Sæt maskerne på maskinen fra venstre nr 65 til 0 og sæt de sidste 7 masker på en tråd (til sammensyning mellem håndleddene). De første 7 masker af det andet stykke sættes også på en tråd, og de resterende 65 masker på maskinen fra 0 til højre 65. Strik 60 rk med mønster, sæt masker i hvil – så masker i arbejde er fra venstre 32 til højre 33. Sæt i hvil som på tå på strømper ialt 10 masker i hver side, tag maskerne med i arbejde igen, og strik det hele af på hjælpegarn.

Vanten syes sammen som strømper. De 2 x 7 masker ved håndled sættes på 2 pinde og strikkes sammen  2 og 2, 1 maske fra hver pind og lukkes af.

Jeg har strikket vanten i ren uld og lidt stor, for den skal i vaskemaskinen på 40 grader – så den filter lidt og dermed bliver varmere!

En kommentar til Kærestevante efter strømpeopskrift.

  1. new 2035 nfl jerseys listen skriver:

    <<<

    Hallo, Ich finde den Aufbau der Webseite super. Macht
    Super Webseite, ich komme sicher mal wieder vorbei.. Macht weiter kommt man gerne wiederWebpage gelandet (war Webpage. Das Design und die nuetzlichen Infos gefallen mir besonders gut.