Falsk snoningskant håndstrik.

Denne kant giver en smuk og anderledes afslutning, og kan bruges til hvad som helst.

Slå masker op og strik vrang tilbage.

Slå masker op og strik vrang tilbage.

Strik de første 6 masker ret frem og vrang tilbage ialt 10 pinde. NB! Sidste vrangpind strikkes maskerne hen på en strømpepind.

Strik de første 6 masker ret frem og vrang tilbage ialt 10 pinde.
NB! Sidste vrangpind strikkes maskerne hen på en strømpepind.

Sæt strømpepinden med de 6 masker FORAN den anden pind.

Sæt strømpepinden med de 6 masker FORAN den anden pind.

Strik nu de 6 masker fra strømpepinden sammen med de første 6 masker fra pinden bag.

Strik nu de 6 masker fra strømpepinden sammen med de første 6 masker fra pinden bag.

Så er den første falske snoningsbue lavet og man har nye 6 masker til næste snoningsbue.

Så er den første falske snoningsbue lavet og man har nye 6 masker til næste snoningsbue.

Strik som før over de 6 masker 10 pinde glatstrik og HUSK at strikke maskerne hen på en strømpepind på sidste vrangpind.

Strik som før over de 6 masker 10 pinde glatstrik og HUSK at strikke maskerne hen på en strømpepind på sidste vrangpind.

Strømpinden lægges foran den anden pind og de 6 masker strikkes sammen med de første 6 masker fra pinden bag.

Strømpinden lægges foran den anden pind og de 6 masker strikkes sammen med de første 6 masker fra pinden bag.

Sådan kan man fortsætte i det uendelige.  Min erfaring er, at det kan betale sig at strikke flere rækker inden man strikker maskerne sammen i hjørnerne. da disse kræver en større snoningsbue!

Sådan kan man fortsætte i det uendelige.
Min erfaring er, at det kan betale sig at strikke flere rækker inden man strikker maskerne sammen efter hjørnerne, da disse kræver en større snoningsbue!

Leg gerne med at indsætte snoningsbuer i andre farver, strik evt nogle buer længere/kortere end de andre, tag flere masker fra start og lav kraftige lange buer!

NB!
Man kan ikke sno med maskerne på strømpepinden bag de andre, så lægger buen sig ned på vrangsiden af arbejdet!

God fornøjelse!

En kommentar til Falsk snoningskant håndstrik.

  1. Tina Simonsen skriver:

    Tak for deling af din rigtig gode kant ide, perfeke finish 🙂