Nyt projekt – med perle effekt.

En hel verden er åben på medierne på internettet. For “stakler” som mig er det både en gave og en forbandelse. Mit problem er nemlig ikke at få ideer – næ.. problemet er ikke at blive bombarderet med ideer…! Når jeg først får en kreativ ide, banker alternative former/farver/mønstre på i en uendelighed, så begrænsningens kunst – se DET er en kunst.
Når jeg så er tilmeldt diverse sites/grupper/nyhedsbreve vælter det ind med inspiration – og det er  ganske umuligt at nå at lave det hele i én livstid!!!!!!

Her er et billede der gav mig ideen til mit nuværende projekt. Jeg kan godt lide farver, og tilbehør der giver effekt, og perler på strik, gør netop det. Men, men, men.. hvor mange perler skal jeg “træde på” garnet INDEN jeg starter??? Det har altid være netop det spørgsmål der har stoppet mig – men fortvivl ikke – løsningen er fundet!

Perle effekt
Man træder ganske enkelt perlerne på undervejs! Det kan gøres på masken på venstre pind hvorefter man strikker den, eller på den senest strikkede maske. (Altså kan en manglende perle på forrige pind/omgang reddes)
Men hvad bruger man så til at træde perlerne på med? Tjah, jeg tænkte fiskesnøre for at få noget der var lidt stift og alligevel tyndt. En nåletræder kan ikke bruges, da der skal være åbning, så maskeløkken kan trædes på!
Heldigvis for mig har vores cykelforretning også fiskegrej OG syartikler, så da jeg forhørte mig om en stump tynd fiskesnøre, fandt de hurtigt denne “tingest” frem.

image

Helt perfekt, jeg klippede den jo bare op i den snoede ende – stort tak til BikeShop Rønne for super god betjening!
De har flere – så hvis du er interesseret:

Fri BikeShop Rønne, Snellemark 24

 3700 RønneTlf.: 56950740 E-mail: snellemark@fribikeshop.dk

Der er 2 perler i den midterste orange del.

Der er 2 perler i den midterste orange del.

God fornøjelse
Lone.

Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.