Trøje i Fabel.

Så blev trøjen færdig og datteren er godt tilfreds.

Jeg har i halsen valgt at hænge den på maskinen med front imod mig, strikket en række, før jeg lod Garterslæden gøre sit arbejde. På den måde fik jeg den ene ret rille, som jeg godt kan lide.

Hals aflukning

Hals aflukning

Du skal da også lige have et par billeder af det færdige projekt.

image

image

FORSTYKKE:

144 m (72+72) på GARTER sp 6 – 116 rk. Mønster 534 – (2 x 2 rib.)

60 rk alm sp 6,2. Luk 10 m i hv side.

Mønster nr 22 (40 rk) sp 7,2.
30 rk lige op sp 6,2.
Luk til hals for de midterste 26 m (13+13) og derefter på hv 2 rk for 5,4,3,3,2,2,1.
Strik 4 rk luk alle m af til skulder.

RYG:

144 m på GARTER sp 6 – 116 rk.

60 rk alm sp 6,2. Luk 10 m i hv side.

Mønster 22 (40 rk) Sp 7,2
Lige op 40 rk sp 6,2
Luk til hals for de midterste 40 m (20+20) og derefter på hv 2 rk for 5,4,3,1.
Strik 2 rk luk alle m af til skulder.

ÆRMER:

Saml 140 m op i ærmekanten (+10m i hv s udenfor)og strik 210 rk. Sp 6,2
Tag ind således: efter 10 rk 1 m i hv s. x 5 derefter på hv 5. rk til 41-41m.
Tag m af og sæt på *1-1-1-2* (tag hver 5. m ind)

Skift til GARTER sp 6 mønster 534 (2 x 2 rib.) strik 30 rk.

HALS:

Min 140 m strik 80 rk GARTER sp 6,2 mønster 534 (2 x 2 rib.) tag m af maskinen, luk af i rib.

Stitch World nr 22.

Stitch World nr 22.

Rigtig god weekend.

Lone.

Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

5 kommentarer til Trøje i Fabel.

  1. Lis skriver:

    Wauw – hvor er den flot. Kan opskriften købes?
    Hilsen
    Lis

    • Lone Linnert skriver:

      Tusind tak Lis. Opskriften købes? Øh så professionel er jeg ikke endnu, så jeg sætter den herind, så kan du selv printe den ud.

      Rigtig god fornøjelse, og er der problemer, skriver du bare!
      Lone.

  2. illango skriver:

    This is beautiful – the colors, the pattern. I wish I could knit one pullover like this. The only thing I am able to knit is scarves.

    • Lone Linnert skriver:

      Hello and thanks for your nice comment. If you want to knit it or something like this, I’m willing to help you as much as I can 🙂
      Yours truly
      Lone